lørdag 5. august 2017

"Stemmen" av Jørgen Jæger

"Stemmen" bok 6.
Etter å ha lest litt andre bøker i sommer, har jeg pløyd igjennom Jægers 6. bok i serien om Lensmann Ole Vik. Må jo innrømme at det var litt godt å være tilbake i hans hverdag. Krimelsker som jeg er, "må" jeg lese hele serier når jeg først får en favoritt-forfatter. Det er liksom min misjon her i livet... :-)

Brått og brutalt blir jeg på nytt dratt rett inn i en forferdelig bilulykke - fra første side i boka. Innblandet er selveste Lensmann Vik, og flere av hans betjenter, da de forjeves prøver å stanse en råkjører i nærheten av Borg.

Det jeg liker best med Jægers bøker er at vi blir revet med i historien og plottene fra første side av bøkene. Jæger skriver på en måte som gjør at jeg som leser føler at jeg er med i selve handlingen. Det er flere plott i bøkene - som gjerne har en sammenheng. Det liker jeg. Ikke er det mye blod og gørr i disse bøkene heller, så de passer for alle.

Litt mer om boka:
Dette er sjette boka om Ole Vik og staben hans ved Fjellberghavn lensmannskontor. En biljakt i Fjellberghavn ender i katastrofe, og lensmann Ole Vik blir livstruende skadet. Hans kollega Cecilie Hopen blir kidnappet av de som forårsaket ulykken, og halvt bevisstløs blir hun vitne til et dobbeltdrap. Hun våkner på et sykehus i Drammen, uten å ane hvordan hun er kommet dit. Cecilie har delvis hukommelsestap. Det eneste hun husker om morderen er hans uhyggelige stemme. Snart skjer flere dødsfall i byen. Politiet mistenker at mannen de kaller Stemmen, eliminerer alle vitner - men vitner til hva? Og mens Cecilie selv kommer i skuddlinjen, forbereder politiet seg på vakthold i forbindelse med en kontroversiell nobelprisutdeling. Cecilie aner en forbindelse. Bli med Cecilie på jakten etter....Stemmen.

God lesning!

Hilsen Marianne :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar