lørdag 8. juli 2017

"Kameleonene" av Jørgen Jæger

"Kameleonene", bok nr. 2
Runde to og jeg må helt ærlig si at nå er jeg hekta… igjen! Som Krimelsker så forventer jeg nesten å bli grepet av historien i de bøkene jeg leser. I Jørgen Jægers bøker blir jeg det. Allerede fra første side blir jeg kastet inn i en ny og gripende hendelse. Jæger sparer ikke på spenningen. Søker du spenning, anbefaler jeg deg å starte med den 1. boken i denne serien om Lensmann Ole Vik. Nå er det din tur til å bli «Hekta»

Hilsen Marianne :-)

Litt om Jæger:
I 2014 ble det solgt til sammen hele 58.000 eksemplarer av bøkene hans i Norge, og Jørgen er nå etablert i den absolutte toppen av norske krimforfattere. Han har vært nominert til Bokhandlerprisen to ganger, første gang i 2012 for Stemmen og andre gang i 2015 for Monster.

Litt mer om boka:
Lensmann Ole Vik er på vei til ferie i Hellas sammen med sin gryende kjærlighet, Hilde Ramnes. Men de kommer ikke lengre enn til Borg, hvor de dumper opp i et bankran…
Alt går galt. Raneren tvinger Hilde med seg bort fra åstedet. Det hersker full forvirring, og verdifull tid går før politiet oppdager at det også har skjedd en kidnapping. Tilbake ligger en skadet Ole Vik… Byen snus på hodet i en hektisk leteaksjon, men forgjeves.
En ransbølge går over distriktet. To mennesker blir brutalt tatt av dage, og jakten på ranerne intensiveres. Samtidig må Ole kjempe mot intern uro i etaten. Han vet ikke lenger hvem han kan stole på… og i kulissene sitter en kynisk skikkelse - en sann kameleon.

Dette er Jørgen Jægers andre bok om lensmann Ole Vik og hans stab i Fjellberghavn. Debutboken Skyggejakten fikk terningkast 5 av flere anmeldere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar