lørdag 22. juli 2017

"Blodskrift" av Jørgen Jæger

"Blodskrift", bok nr.4
Nok en spenningsfylt krim fra Jæger. Fra første side blir vi kastet ut i en action av trusselbrev, drap og en massiv mordbrann… Jeg blir så revet med og det er vanskelig å legge vekk boka. Jeg vil forsøke å hjelpe stakkars Lensmann Vik, for dette er voldsomt. Når jeg tror jeg har funnet svaret, kommer det et nytt moment som gjør at jeg må tenke på nytt…
Noe av det beste med Jægers krimbøker, synes jeg er at tiden fra bok til bok er kort. Med det mener jeg at når denne boken, Blodskrift, er ferdig, starter handlingen i neste bok, Karma, bare tre mndr. etter. En bok jeg allerede har begynt å lese...

Hilsen Marianne :-)

Mer om boken:
Det koker i Fjellberghavn. Byens populære tannlege blir skutt ned og drept på vei til jobb. Noen timer senere blir lensmannsgården overtent, og en mann omkommer i flammene. Lensmann og etterforskningsleder Ole Vik finner ut at en anonym person har sendt trusselbrev til både tannlegen og flere andre. Midt i alt kaoset tikker det inn en bombetrussel: En kasse dynamitt er plassert et sted i sentrum av Fjellberghavn, klar til å sprenges. Tidsfristen er kort, og Ole Vik starter sitt livs klappjakt på den ukjente gjerningsmannen. 

"Jørgen Jæger treffer blink for fjerde gang." (Terje Stemland, Aftenposten).

"Velskrevet, spennende, fartsfylt... Jørgen Jæger har med denne - og tidligere kriminalromaner - skrevet sitt navn i "blodskrift" i norsk kriminallitteratur." (Kjell Einar Øren, Haugesunds Avis).

"Imponerende tempo i actionfylt krim" (Lars Helge Nilsen).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar