tirsdag 27. juni 2017

Litt sommerlektyre?

Marianne leser "Bare èn hemmelighet"

"Bare én Hemmelighet" av Simona Ahrnstedt


Her tok jeg kanskje feil bok da jeg skulle finne noe nytt å lese forleden dag… Neida, så absolutt ikke. 

Jeg tok med meg boken hjem uten å vite noe om verken forfatter, eller innhold. Boken hadde et fint omslag, så jeg tenkte at «Jeg tar sjansen». Jeg leser jo som dere kanskje vet, nesten bare krim. I denne boka stuper jeg rett inn i en het og dampende katt og mus-lek mellom to personer. Den ene har stempel som Playboy av verste sort, den andre, en målrettet og meget dyktig feltlege. 

Jeg må jo være ærlig og si at jeg falt litt jeg også. Det var ikke så klissete som jeg trodde i starten, så boken på over 600 sider ble lest raskt. En sterk, rød tråd og forfatteren skriver godt. Vel verdt å ta med hjem - selv om det bare er på grunn av et fint omslag.

Hilsen Marianne :-)

Litt om boka: 
En het beretning om sterke kvinner, brennende lidenskap og hemmelighetene vi alle skjuler. Den tretti år gamle feltlegen Isobel Sørensen holder hodet kaldt selv i de verste katastrofesituasjoner. Men når noen kutter den økonomiske støtten til hennes hjertebarn, den veldedige organisasjonen Medpax, mister hun fatningen. Alexander De la Grip, yngste sønn i en av Sveriges mest innflytelsesrike adelsfamilier, er en skruppelløs jetsetter og kjent for to ting: utseendet og kvinnehistoriene. Da en bakfull Alexander en dag treffer den rasende, men vakre legen, bestemmer han seg for at Isobel skal bli hans neste erobring - koste hva det koste vil. Isobel vet at Alexander har det Medpax trenger: ubegrenset med penger. Folk er imidlertid ikke alltid den de utgir seg for å være, og når den gjensidige tiltrekningen mellom de to er et faktum, tvinges begge til å revurdere noen etablerte sannheter. Kommer den dypt sårede Isobel noen gang til å kunne fortelle sin hemmelighet?

Simona Ahrnstedt er forfatter, psykolog og blogger. Hun holder skrivekurs og brenner for romansesjangeren - bøker av kvinner, for kvinner, om kvinner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar