torsdag 12. mai 2016

På ingen måte fengende!

Marit
I løpet av April leste vi på biblioteket Liljekonvallpiken av Anne Oterholm i forbindelse med vår Lesesirkel på nett. Boken ble valgt ut i fra dens nominasjon til Brageprisen, men skuffet enormt. Boken var på ingen måte fengende, noe vi begge var enige i. Nina orket ikke engang å lese igjennom hele boken!

Her er hva vi skrev på Facebook:

Marit
GØRR KJEDELIG! Det er min ærlige mening. Kanskje slemt mot forfatter eller ikke helt korrekt å si om en bok som er nominert til brageprisen, men denne boken klarte jeg bare såvidt å komme meg igjennom. Historien mangler både spenningskurve, høydepunkt og avslutning. Eneste spenningsmoment var om fortellerstemmen, Jonas, faktisk eksisterte eller ikke. Anbefales ikke på noen måte, håper neste lesesirkel bok er MYE bedre!

Nina
Helt enig med Marit. Ble dessverre ikke ferdig med denne boken. Var veldig nysjerrig på den ettersom den hadde blitt nominert til Brageprisen og startet boken med den intensjonen å lese den ut. Men jeg måtte rett og slett legge den fra meg. Leste en anmeldelse av boken på Aftenpostens nettsider og må si meg enig med anmelder også. Les den her

Marit
Helt herlig! Godt å vite at det ikke bare var jeg som syntes denne boken fenget særdeles lite. Aftenpostens anmeldelse traff utrolig godt! "Anne Oterholm holder igjen inntil et punkt der hennes egen skrift blir så blodfattig at den kaller på en overføring fra leseren" (Ingunn Økland, 2015) :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar