fredag 14. august 2015

Kløyvd Poesi 27

Hva er det med meg, som er så kult, det får meg til
å tro at jeg burde vinne en eller annen ting
 
Hva er det med meg gjør meg så smart nesten som
et egg på mine skuldre, jeg hakke peiling på hva det betyr
 
Hva er det, siden 1. klasse som har gjort meg så god til å fly
Hva er det, siden 2. klasse som har gitt meg superkrefter?

Hva er det med meg, som har ikke gjort noe
Hva er det med meg, som har ikke vil gjøre noe
 
Hva er det med meg, som synes at denne historien har gått galt
og begynner å ødelegge den fjerde veggen

Hva er det, siden begynnelsen som har vært feil? er det fordi jeg
hulker jord og henger opp våte klær? nei det er ikke svaret
 
Hva er det, siden jeg begynte som gir følelsen av at dette kommer til
å slutte og ler av det jeg har gjort mange ganger nå, håper du gjør det også

Hva er det med meg, som verken får meg til å slutte, men.
 
Gutt, Vilberg ungdomsskole.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar