fredag 26. juni 2015

Kløyvd Poesi 20

Hva er det med meg, som ikke får til dette?
og tror at dette er umulig?
 
Hva er det med meg som er så ukreativ og finner på setninger som:
et egg på mine skuldre detter ned på gulvet og knuser
 
Hva er det, siden dette er så vanskelig?
Hva er det, siden jeg er så ukreativ?

Hva er det med meg, som har bestemt meg for ikke å få til dette?
Hva er det med meg, som har bestemt meg for å være ukreativ?
 
Hva er det med meg, som ikke finner dikteren i meg når jeg trenger den?
og begynner å kladde ned ting som ikke gir mening?
 
Hva er det, siden setningene ikke blir som jeg vil;
hulker jord og henger og slenger ned i bakken

Hva er det, siden jeg ikke er så god til dette?
og ler av diktet som nå snart er ferdig?
 
Hva er det med meg, som verken er kreativ eller flink til å skrive? 

Jente, Vilberg ungdomsskole.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar