fredag 1. mai 2015

Kløyvd Poesi 12

Hva er det med meg, som gjør at du ser slik på meg
og tror at jeg oppfører meg morsomt?
 
Hva er det med meg når jeg finner ut at jeg skal legge
et egg på mine skuldre for å se om det faller ned?

Hva er det, siden du ser sånn på meg?
Hva er det, siden du smiler sånn til meg?
 
Hva er det med meg, som har fått deg til å falle?
Hva er det med meg, som har gjort deg så glad?

Hva er det med meg, som gjør at du får det blikket
og begynner å le sammen med meg?
 
Hva er det, siden du plutselig holder hånden min,
hulker jord og henger mot meg?
 
Hva er det, siden jeg trøster deg til du blir glad?
og ler av at du er den jeg liker?
 
Hva er det med meg, som verken du eller andre så før nå?

Jente, Vilberg ungdomsskole.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar