fredag 3. april 2015

Kløyvd Poesi 8

Hva er det med meg, som ikke har tro på meg selv
og tror at jeg ikke kan noe?

Hva er det med meg, jeg går med rett rygg, virker som jeg har
et egg på mine skuldre som kommer til å falle av og knuse

Hva er det, siden det virker som jeg er usynlig?
Hva er det, siden ingen legger merke til at jeg er her?

Hva er det med meg, som har gjort at jeg ikke klarer å tro på meg selv
Hva er det med meg, som har gjort at gleden i meg er forsvunnet
 
Hva er det med meg, som ikke klarer å få til det jeg vil
og begynner å gråte uten grunn?

Hva er det, siden jeg er trist og
hulker jord og henger med hodet hele tiden?
 
Hva er det, siden jeg ikke er glad noe mer?
og ler av alt jeg pleide å le av?
 
Hva er det med meg, som verken klarer det jeg vil og er glad? 

Jente, Vilberg ungdomsskole.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar