fredag 17. april 2015

Kløyvd Poesi 10

Hva er det med meg, som tror at jeg har all verdens med tid
og tror at alt kommer til å gå i min favør?

Hva er det med meg som tror at
et egg på mine skuldre er like lett som å hoppe?
 
Hva er det, siden jeg tror jeg klarer alt
Hva er det, siden jeg tror at det kommer til å gå bra
 
Hva er det med meg, som har gjort meg så sikker
Hva er det med meg, som har gjort meg så sikker
 
Hva er det med meg, som tror jeg kommer til å bli rik
og begynner å skjønne at det kanskje ikke går?
 
Hva er det, siden jeg tror jeg kan gjøre hva jeg vil
hulker jord og henger ute og gjør ingen lekser?

Hva er det, siden jeg har all verden med tid
og ler av alt som ikke skjer med meg?
 
Hva er det med meg, som verken er moden nok og har tid!
 
Gutt, Råholt ungdomsskole.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar