fredag 27. mars 2015

Kløyvd Poesi 7

Hva er det med meg, som elsker det meste på jord
og tror at alt egentlig er bra, men det er det ikke
 
Hva er det med meg som tror at alt blir gjort av en grunn med
et egg på mine skuldre og ikke tenker på de som har det vondt
 
Hva er det, siden mange har det vondt?
Hva er det, siden bare noen har det godt?
 
Hva er det med meg, som har det så godt og ikke tenker?
Hva er det med meg, som har mat, klær og alt men ikke tenker?
 
Hva er det med meg, som har det så godt
og begynner å tenke at det er mange som ikke har det godt
 
Hva er det, siden alle i Norge tror at vi har det dårlig, men andre
hulker jord og henger seg
 
Hva er det, siden jeg ikke kan hjelpe men vil og noen kan smile
og le av de som har det vondt
 
Emilie Aas, Råholt ungdomsskole.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar