fredag 13. mars 2015

Kløyvd Poesi 5

Hva er det med meg, som tenker alt som er galt å tenke?
og tror at alt jeg gjør påvirker andre?
 
Hva er det med meg som alt jeg gjør blir feil
et egg på mine skuldre som faller ned og knuser foran mine bein
 
Hva er det, siden alt du sier om meg er negativt
Hva er det, siden ingenting jeg gjør blir bra?

Hva er det med meg, som har alle de feil ordene?
Hva er det med meg, som har mistet alt håp som finnes?
 
Hva er det med meg, som tenker alt som er galt
og begynner å forstå at alt jeg gjør påvirker andre
 
Hva er det, siden jeg ikke kan gi ord som sitter
hulker jord og henger etter

Hva er det, siden jeg ikke kan får ut det jeg mener
og ler av alle fornærmelser
 
Hva er det med meg, som verken voksen eller barn skjønner
 
Bettina, Råholt ungdomsskole.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar