fredag 3. oktober 2014

Som bibliotekar leser jeg veldig lite bøker...

Finn filmen i vår katalog
MEN FILM, det går det mye av :-) Jeg kom her om dagen over filmen Gåten Ragnarok da jeg skulle sette på plass medier og tenkte at den kunne kanskje vært noe for meg da jeg er veldig glad i Fantasi, Sci-Fi og Eventyr. Og jeg hadde rett. Filmen er norskprodusert, med nordiske skuespillere og norsk tale. Filmen er satt til vår tidsalder, men med tilbakeblikk til vikingetiden.

Filmen byr på spenning, drama, action og kjærlighet…og en liten dose svik. Den passer for «store» barn og voksne. Aldersgrensen er 11 år, og har noen litt skumle scener der små barn kan bli skremt. Det virker som om filmskaperne har hentet inspirasjon fra filmer som Harry Potter-serien, Jurassic Park, og National Treasure under produksjonen av denne filmen.
 
Jeg likte den, men er som nevnt ovenfor glad i sjangeren. Litt tørr info på slutten her: Filmen er regissert av Mikkel Brænne og ble laget i 2013. OG er å finne i bibliotekets samling, trykk på linken under bildet og du kommer rett inn i bestillingskjemaet på nett :-)
 
Av Marit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar