torsdag 18. september 2014

Silya & The Sailors - "Unanchored"



Finn plata i vår katolog
Denne gangen skal jeg anmelde platen til gruppa gruppa Silya & The Sailors. Silya heter Silya Nymoen. Hun vant forøvrig konkurransen "Stjernekamp" som vi så og hørte på norsk TV forrige vinter. Platen kom ut nå i 2014 og har solgt ganske bra. Flere av låtene har vært å høre på norske radioer i hele sommer. Særlig låtene " No use running" og "Sucka" har gått mye på radioen. Hele albumet er veldig fint og veldig variert. Her hører vi pop, rock, jazzpop,soul og antydninger til reggae. Silya synger nydelig, og hun har klare uttalelser på ordene i teksten. Kanskje ikke så rart ettersom hun har bodd flere år i USA. Plata åpner med låta "Change my mind". Det er ei låt som vokser for hver gang du hører den. Ei nydelig låt. En annen låt som jeg synes utmerker seg er låt nummer 7 på platen. Den låta heter "Become my dream". Men de to beste låtene på dette albumet synes jeg er låtene "Sucka" og "Extraordinary".  "Sucka" har vært en liten hit i Norge i sommer. Låta "Extraordinary" blir jeg aldri lei. Det er ei sykt fengende låt med en rytme som bare får oss i godt humør. Platas klart beste etter min mening.  Plata består av 13 låter. Egentlig finner jeg ikke ei dårlig låt på denne platen. Det kommer vel av at alle låtene er så forskjellige, men samtidig så fengende. Liker dere Amy Winehouse så vil dere like Silya & The Sailors også. Dette er ei plate som man kan slappe av til, danse til, samt ha i bilen under kjøreturen.
Dere må bare høre denne platen, og dere vil garantert bli hekta på denne musikken. Silya Nymoen og bandet hennes fortjener et stort publikum. Da ønsker jeg dere en god fornøyelse, og kos dere med denne platen.

AV:  JAN-ERIK NOSSUM.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar