tirsdag 18. februar 2014

Plateanmeldelse: The Mavericks - In Time

Finn plata i vår katalog

The Mavericks - In Time

Gruppa The Mavericks, fra Austin Texas, har nå i 2013 kommet ut med ei helt ny plate som heter "In time". Det er ei knallbra plate. Gruppa spiller en blanding av Country, countryrock og  musikkstilen Tex-Mex. Dette er ei plate med skikkelig fengende og fine melodier, og fine tekster. Her er alt fra rolige fine countrylåter, fine dansbare låter og raske swingende låter som får foten til å virkelig følge med og holde takten. På noen av låtene har gruppa også med seg blåsere, og på noen av låtene er også trekkspillet med. The Mavericks består av fem mann. Plata består av 14 låter, og den åpner med ei knallfin låt som heter "Back in Your arms again" som sikkert mange har hørt på radioen i sommer og i høst. Den låta har blitt en stor hit med The Mavericks. Men også låt nummer tre på plata, "Born to be blue" har blitt en stor hit, og også den låta har surret og gått på radioen i sommer og høst. "Born to be blue" er også gitt ut som singleplate. Andre låter på denne plata som jeg synes er bra er låt nummer ni som heter "Amsterdam moon" og låt nummer tretten som heter "Call me when you get to heaven".

Plata er kjempebra produsert,  lyden av instrumentene er klare og rene, og vokalen ligger veldig fint fremme i lydbilde så ordene som synges høres godt.

Dette er ei plate som jeg tror veldig mange kommer til å like. Særlig alle som liker country, pop og god swingmusikk. Plata kan både høres på og den kan danses etter. Aller, aller  best av de 14 låtene synes jeg er låt nummer en "Back in Your arms again", og låt nummer tre "Born to be blue". Men de andre låtene på plata er ikke det spor dårligere de heller. Dette er ei plate som fortjener mange lyttere. Rett og slett ei knallbra plate. Kos dere med denne fine plata, og god fornøyelse.

AV: JAN-ERIK NOSSUM.